Kladno, 29. dubna 2022
Výrobce značkových potravin Dr. Oetker se stahuje kompletně z ruského trhu. Společnost Dr. Oetker ihned po započetí ruské agrese zastavila export do Ruska a všechny investice do sesterské ruské firmy Dr. Oetker. Výrobní závod Dr. Oetker ve městě Belgorod vyráběl pouze základní potraviny jako droždí a kypřicí prášek pro ruské spotřebitele.
V současnosti Dr. Oetker prodal podíly ve své firmě lokálnímu ruskému managementu a tím své podnikání v Rusku ukončil.
Dr. Oetker ostře odsuzuje ruskou invazi do suverénního demokratického státu Ukrajiny a požaduje ukončení války a nastolení míru.
Pro více informací pište dotazy na e-mail: Zdenek.Kvinta@oetker.com
Dr. Oetker spol. s r.o.
Zdeněk Kvinta
Marketing Executive Manager Senior
Kladno, 20. dubna 2021
V době, kdy Evropa a celý svět čelí vážné krizi způsobené pandemií onemocnění covid-19, je zdraví občanů důležitější víc než kdy předtím. Přestože se v tuto chvíli všechna pozornost soustředí na bezprostřední hrozby, které virus představuje, je nutné se současně zabývat i naléhavými společenskými otázkami, které souvisejí s nevyváženou stravou a špatnou životosprávou a jejich neblahými dopady na zdraví občanů. Špatná životospráva, nadváha či obezita jsou jedny z nejvýznamnějších celosvětových zdravotnických problémů současnosti. Světová zdravotnická organizace považuje obezitu za epidemii 21. století a jedno z nejzávažnějších chronických onemocnění. Podílí se na vzniku nádorových onemocnění, ale také na vzniku srdečně-cévních onemocnění, hypertenze, diabetu mellitu 2. typu a dalších závažných onemocnění. V neposlední řadě s tím souvisí i značné přímé a nepřímé náklady, které významnou měrou zatěžují zdravotnický a sociální systém. Dnes už nikdo nepochybuje, že zdravá životospráva hraje klíčovou roli při udržování veřejného zdraví a dobré kondice společnosti. Z tohoto důvodu se poskytování jasných a srozumitelných nutričních informací na obalech potravinářských výrobků jeví jako jeden z nejefektivnějších nástrojů na podporu zdravé životosprávy.
Naléhavost problému reflektuje i nedávno přijatá strategie EU známá jako „Z farmy na stůl“, která jako jeden ze základních principů zavádí zdravé a cenově dostupné potraviny získávané udržitelným způsobem. Strategie klade zvláštní zřetel na nutriční označování potravin za účelem informovaného výběru spotřebitelů a jejich motivace ke zdravé životosprávě. Z tohoto důvodu se EK zavázala přijmout povinné harmonizované označování výživové hodnoty potravin do konce roku 2022.
Vědoma si všech těchto celospolečenských výzev přijala společnost Dr. Oetker počátkem roku 2021 Chartu udržitelnosti. Jedním z důležitých cílů této Charty je maximální transparentnost vůči spotřebitelům. Dr. Oetker plánuje zaručit úplnou transparentnost ohledně výživových hodnot a složení ve výrobcích. Dále chce Dr. Oetker nabídnout k mnoha výrobkům zdravější alternativy. Investice do inovovaných nutričně vylepšených výrobků započne co nejdříve. Více k tomuto tématu: https://www.oetker.cz/udrzitelnost
Maximální transparentnost vůči spotřebitelům považuje společnost Dr. Oetker za klíčovou. Desítky studií realizovaných za uplynulé období jasně prokázaly, že nejefektivnější a preferovaný systém označování výživové hodnoty potravin a nápojů v Evropě je systém Nutri-Score. Schéma klasifikuje produkty podle jejich výživového profilu do pěti barevně rozlišených kategorií a vyniká srozumitelností. V současnosti toto označení podporuje většina členských států EU s perspektivou jeho dalšího rozšíření do celé EU. Už dnes se používá v Belgii, Německu, Francii, Lucembursku, Holandsku, Španělsku, Švýcarsku a Portugalsku či v dalších zemích.
Pro více informací pište dotazy na e-mail: Zdenek.Kvinta@oetker.com
Dr. Oetker spol. s r.o.
Zdeněk Kvinta
Marketing Executive Manager Senior
Kladno, 1. února 2018
S účinností od 1. února 2018 byla dokončena akvizice, při které Dr. Oetker Česká republika získal značky společnosti Natura a.s. se sídlem v Havlíčkově Brodě. Mezi jinými se jedná o značky Natura, Naturamyl, Solamyl a další. Sortiment značky Natura zahrnuje potravinářské škroby, bramborové a moučné směsi, jakož i přípravky na pečení. O ceně transakce se obě strany zavázaly mlčenlivostí.
Pro více informací pište dotazy na e-mail: Zdenek.Kvinta@oetker.com
Dr. Oetker spol. s r.o.
Zdeněk Kvinta
Marketing Executive Manager Senior